giovedì 8 novembre 2012

Ja som a P3!!!



Somriure de nena gran
Tres mesos sense actualitzar el bloc!!! La veritat és que ja tocava, no tenim perdó... 
En aquest temps l’Ada ha fet grans progressos a nivell lingüístic i ara ja té 66 paraules en el seu vocabulari. La majoria són en català, però també en diu algunes en italià i castellà, i obeeix (o desobeeix) en les tres llengües! Ara n'afegeix de noves quasi cada dia. 

L'incorporació a P3 ha estat molt positiva per a ella, el fet d'estar amb nens més grans sens dubte l'estimula, tot i que també ha après a pegar-nos amb el puny tancat i dir-nos "toto".

L'adaptació a l'escola va transcórrer com esperàvem coneixent a la lleoneta: sense cap problema! No va plorar cap dia i, tot i que la primera setmana tornava a casa extenuada, ara ja fa temps que s'ha acostumat a les noves rutines i se'n va a dormir tan tard com abans (al voltant de les 23:00 hores). Això sí, la migdiada no la perdona! 

A mitjans d'octubre vam tenir una reunió amb la seva mestra, la MALL i la logopeda i vam sortir-ne molt contents. Van coincidir en què l'Ada és molt observadora i que segueix el ritme de la classe sense problemes, coneix les rutines i fa (o intenta fer) el mateix que els altres nens en els moments indicats. Participa de bon grat en totes les activitats i manté l'atenció, tot i que en els contes es perd una mica (encara no té el nivell lingüistic suficient per seguir relats orals tan llargs). És molt independent i autònoma i és evident que les activitats que duu a terme dins i fora de l'aula li agraden, ja que es passa les nits i els caps de setmana repetint que vol a anar a "escoa".

Fent torres amb pots de tomàquet
Aprofitant que ja fa temps que li van caure els dos drenatges de les orelles i que aquest estiu el mar li va encantar, l'hem apuntada a Piscina. Ja porta 5 o 6 sessions i la seva participació és entusiasta, fins al punt que no perd temps acomiadant-se del pare (la mare és a classe d'italià) i se'n va corrent amb els altres nens. El primer dia estàvem un pèl preocupants perquè els pares no assisteixen a les classes, però vam poder comprovar (espiant des d'un finestral) que l'Ada es troba com peix a l'aigua a la piscina. Va ser increïble veure com es capbussava amb el seu gorret i la bombolleta (i pensar que en tot l'estiu no hem pogut posar-li els maneguets perquè s'hi oposava amb totes les seves forces!). 

Acabo aquest post explicant que l'Ada és alumna d'una escola d'agrupament, l'Escoleta de Bellaterra, i assisteix a classe amb 24 nenes i nens, un dels quals és sord com ella. Fa una sessió de logopèdia cada dia (quatre individuals i fora de l'aula, però dins la mateixa escola, i una de grup amb la resta d'infants sords -de totes les edats- inscrits al centre). A banda de la logopèdia, té el suport de la MALL, que és la mestra/logopeda encarregada de proporcionar reforç als nens amb hipoacúsia. 

VOCABULARI DE L'ADA

Paraula Pronunciació
A dormir A bobí
A guardar A guaguá
A jugar A jucá
Acqua (aigua) Aqua
Adéu Adéu
Adiós Adió
Aigua Aba
Així Axí
Alberto Erto
Amunt Amún
Anem Nem
Aquí Aquí
Ara jo A'ió
Brava (molt bé) B'ava
Caca Caca
Casa Casa
Cau Cau
Ciao ciao Xao xao
Conte Co'te
Corre Core
Così (així) Così
Eixugar Aixuá
Escola Ascoa
Espera Espea
Guapa Guapa
Hola Oia
Ja està Jacá
Lletja Llexa
Manna
Mama Mama
Mio Mio
Molt bé Moie
Nas Nas
Nena Nene
No No
Nonna (àvia) Nona
Nonno (avi) Nono
Nyam nyam Nyam nyam
Ojo Oco
Pa Pa
Padrina Païna
Panxa Panxa
Papa Papa
Passa Paxa
Peix Peix
Per què? Poqué?
Pesce (peix) Pexe
Peu Peu
Pipí Pipí
Porta Po’ta
Prou P'ou
Què bo! Què bo!
Què és això? Quesaxò?
Què guapa! Queuapa!
Què passa? Què paxa?
Què vols? Quevós?
Tanca Taca
Tieta Tieta
Tonto Toto
Tortuga Totua
Un moment Momé
Vale Vae
Zio (tiet) Zia
Zitta (calla) Tita

2 commenti:

  1. impressionant com sempre la lleoneta!!! Txell Llumer

    RispondiElimina
  2. Aww qué tierno su vocabulario :D me alegra que la experiencia en el cole esté siendo positiva.

    RispondiElimina